Bijna naar huis!

27 februari 2019 - Pilanesberg National Park, Zuid-Afrika

Ja, het is alweer even geleden dat ik een update heb geplaatst. Heel slecht tot geen internet waa daarvan de oorzaak. Gelukkig op de valreep nu wel een goede verbinding!

Vanuit uMlangha Rocks vertrokken we voor 1 nacht naar Golden Gate Higlands. Een prachtig park met een dito route door het Drakensgebergte. Je zit daar echter echt in de middle of nowhere en voor kinderen is er niets te doen. De reis duurde 5,5 uur en hebben we opgebroken met een mini self drive safari in Spioenkop nature reserve. Een leuk klein park met mooie uitzichten en ook dieren hebben we kunnen spotten!

76E90F21-6445-4294-8672-E3F01EF1B4DB

‘s Avonds aangekomen bij Golden Gate hebben we lekker gedineerd in Clarens bij Vito’s. Ons all-time favourite restaurantje hier! Dit kenden we nog van de vorige keer dat we hier waren en na het white river raften waren beland.

Proberen vroeg te slapen want morgen hebben we weer een lange reisdag richting Sun City! Het is weekend en we willen vroeg vertrekken zodat we een beetje door kunnen rijden. Fleur en Mika vermaken zich prima op de achterbank met hun tablets en de iPad vol Netflix (je kunt sommige films en series downloaden voor offline kijken!). Een stop bij Wimpy’s, een soort fastfoodketen, waar ze even kunnen spelen maakt dat ze het goed volhouden tot aan The Kingdoms resort. Voor hen de leukste locatie, want vrijwel alles is gericht op kinderen.

Vlak voor we hier aankomen moeten we tanken bij een lokaal “dorp”. Dit hebben we nog niet eerder hoeven doen omdat we steeds op de snelweg tankten. 3 man security op het terrein geeft gek genoeg geen veilig gevoel. Er hangen mensen rond die wat wazig uit hun ogen kijken en een blik naar de overkant van de weg doet ons beseffen dat we hier in “echt” Afrika zijn. Stalen hutjes waar ze eten bereiden en een winkelkar als braai gebruiken, waar je verse (levende) kip kan kopen of de plaatselijke apotheek kunt bezoeken. Heel bizar en het geeft ons een ongemakkelijk gevoel. Deze dorpjes hebben we vaker gezien hoor, maar niet van zo dichtbij.

865C9D40-E7A3-4DC9-8E72-6D689CA1F802

We vervolgen onze weg naar de locatie en krijgen een heerlijk luxe huis met prive veranda en terras met braai, gigantische keuken en een balzaal van een badkamer. Hier hebben we ons prima vermaakt met zwemmen, glijbanen en 2 avonden lekker Afrikaans braaien (barbecueen).

1895D0EF-54D8-4690-833F-A329B3B42BBA069663D2-173C-45B2-A9E1-91E9D0958E30

Veel te snel is het dan tijd om naar onze laatste locatie te vertrekken, gelukkig maar op 10 minuten afstand rijden! Bakubung Lodge in het Pilanespark National park. De vakantie afsluiten doen we in luxe safaristijl! Als we aankomen zijn de kinderen al helemaal blij van wederom een  uitgebreide speeltuin. Ik boek voor Mark een rugmassage bij de spa en voor mezelf voor de volgende middag een massage en gezichtsbehandeling. De kinderen mogen hier wel mee op safari maar aangezien deze ruim 3 uur duren durven we het niet aan. We besluiten om en om mee te gaan met een ochtend drive morgen met de kinderen een self drive te doen.

8E2A9841-CA61-4103-BE42-9C10386B7035

De vroege ochtend safaris (wekkertje op 4.45!)  zijn, als je het mij vraagt de beste! Zonsopkomst, ontwakend wild, dampende meren en grasvlaktes in serene stilte. Het maakt me zielsgelukkig dit steeds weer te mogen doen!

9AB15897-0653-427E-8207-32E988D4152D

Ik schiet een aantal mooie plaatjes en kan dan eindelijk mijn Big 5 afstrepen! Het luipaard had ik nog niet gezien maar hier wordt ik getrakteerd op een fantastisch exemplaar in een boom langs de weg!

De laatste dag is aangebroken en Mark is nu op safari. Ik maak straks de koffers gereed en dan gaan we na het ontbijt onszelf nog even vermaken in Sun City! Volgens de Afrikaners is dit het Las Vegas van Zuid Afrika!

6D97BE23-1CE3-4591-92EF-E5C4AF2D4544

Einde van de dag zullen we dan doorrijden naar Johannesburg van waar we omstreeks middernacht weer terugvliegen naar Amsterdam!