Rich ‘n Famous

21 februari 2019 - Umhlanga Rocks, Zuid-Afrika

Afgelopen 2 dagen hebben we doorgebracht in St.Lucia, dat dorpje waar de nijlpaarden ‘s nachts door de woonwijken wandelen (niet gezien overigens). Wel hebben we getracht te picnicken op Cape Vidal echter werd ons brood gestolen door een paar brutale apen. Dag picnick! “Gelukkig” hadden we nog wortels en bananen in de koelbox dus dan maar een verantwoorde lichte lunch.  Aan het einde van de middag maakten we een sunset-cruise waarbij we een hoop nijlpaarden en enkele krokodillen hebben gespot. De dag sloten we af met sushi en een lekker wijntje en biertje.

C80121E7-38DE-4261-BEF0-2C6726BA79C2

De volgende ochtend weer vroeg op (dankzij Mika... die wekt mij elke ochtend tussen 5.30/6.00 😭) want we reizen door naar het Saint Tropez van Zuid Afrika: uMhlanga Rocks. Een plaatsje voor de Rich & Famous.

Na het wild-, natuur-, en cultuur snuiven van de afgelopen week even fijn 1 1/2 dag strandvakantie houden! Er komen 2 monsterlijke reisdagen van van elk ca. 4,5-5 uur dus even bijkomen is een welkome afwisseling.

58317F82-492E-4C9E-B0B6-BB8ADE1B8007

Onderweg van Saint Lucia naar uMhlanga werden we weer staande gehouden door de politie. Mark haalde een vrachtwagen in en reeds daarbij over een doorgetrokken streep. Ze rijden hier overigens allemaal als gekken, ze gebruiken een 2 baans N-weg als een 4 baans snelweg, even voor de beeldvorming. Na met termen gestrooid te hebben als “arrest” “police station” bleek dat de goede man slechts een boete wilde geven van 1500ZAR (zo’n €105,-). Mark moest meelopen naar de police office, jawel, daar onder de boom, alwaar hij de agent om heeft weten te kopen met 400ZAR cash. 😏 Ik kneep hem wel even maar het was weer mooi opgelost zo. Met de laatste druppels benzine haalden we nét niet onze eindbestemming voor die dag maar gelukkig wel het benzinestation! Uiteindelijk zijn we weer op onze bestemming aangekomen en hebben we lekker gegeten en verbaasden we onszelf over alles wat er hier de afgelopen 4 jaar is veranderd.

4A61FE05-DF0E-4893-980F-6B75C8EF3531

Vandaag hebben we er een heerlijk relaxed (strand)dagje van gemaakt! Ik heb alle was van de afgelopen week laten wassen en strijken voor omgerekend €5,-  en we hebben op het strand geravot, een octopus gezien en zandkastelen gebouwd.

9B1FD56C-E388-4821-8D24-0B608AE4CD4C

Vanavond voor de laatste keer eten bij mijn favoriete restaurant Steak&Ale en dan op tijd naar bed aangezien mijn “wekker” vast weer omstreeks 6.00uur afgaat!